Algemene Voorwaarden Meld.nl
Artikel 1. Definities
1. Meld.nl de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan de Molenstraat 18A, 2513 BK te Den Haag, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 82610894.
2. Klant: de natuurlijke of rechtspersoon, althans handelend als de partij die vraagt naar diensten van (juridische) dienstverleners, – met wie Meld.nl een overeenkomst heeft gesloten, beoogt te sluiten of met wie zonder schriftelijke overeenkomst de Klant in contact wordt gebracht.
3. Overeenkomst: iedere tussen de Klant en Meld.nl tot stand gekomen overeenkomst tot gebruik van de website door de gebruiker, welke overeenkomst omvat het geheel van rechtsgeldig op de rechtsverhouding tussen de Klant en Meld.nl toepasselijk verklaarde bepaling of uiting, waaronder mede begrepen het bepaalde in deze algemene voorwaarden.
4. Partijen: de Klant en Meld.nl gezamenlijk.
5. Website: www.Meld.nl
Artikel 2. Algemene bepalingen
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Meld.nl, gericht aan de Klant, en iedere tot stand gekomen overeenkomst.
2. De tekst van deze algemene voorwaarden wordt, voordat de overeenkomst wordt gesloten, aan de Klant beschikbaar gesteld op zodanige wijze dat deze door hem op eenvoudige wijze kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
3. Indien Meld.nl niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat deze voorwaarden niet van toepassing zijn of dat Meld.nl het recht verliest om in toekomstige gevallen strikte naleving van deze voorwaarden te verlangen.
4. Wijkt een uitdrukkelijk tussen partijen toepasselijk verklaarde bepaling of uiting, bijvoorbeeld aan de hand van het aanbod op de website af van het bepaalde in de deze algemene voorwaarden, dan prevaleert de uitdrukkelijk tussen partijen toepasselijk verklaarde bepaling c.q. uiting.
5. Vernietiging of nietigheid van één of meer der onderhavige bepalingen laat de geldigheid van de overige bedingen onverlet. In een voorkomend geval zijn partijen gehouden in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.
Artikel 3. Aanmelding en totstandkoming van overeenkomsten
1. Om van de diensten van Meld.nl gebruik te kunnen maken, kan de Klant zijn vraag naar diensten versturen op de daartoe door Meld.nl voorgeschreven wijze.
2. De Klant ontvangt na betaling van de bemiddeling fee vervolgens een screeningsformulier. Met dit formulier dient de gebruiker de gevraagde persoonsgegevens en de situatie waarvoor hij hulp zoekt volledig en naar waarheid op te geven. De Klant verklaart uiterlijk na betaling van de bemiddeling fee en bij het versturen van de door hem op te geven persoonsgegevens uitdrukkelijk met de toepasselijkheid van de onderhavige algemene voorwaarden in te stemmen.
3. De overeenkomst komt tot stand op het moment als de Klant na betaling van de fee de screeningsformulier terugstuurt.
4. Meld.nl is nimmer verplicht een overeenkomst tussen Klant en Dienstverlener tot stand te brengen; elk aanbod van Meld.nl is vrijblijvend.
5. Van een onjuistheid of wijziging in de door de Klant verstrekte gegevens dient zo spoedig mogelijk mededeling te worden gedaan aan Meld.nl. Meld.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade als gevolg van door de Klant verstrekte onjuiste of onvolledige c.q. niet gewijzigde gegevens.
6 Klant maakt uiteindelijk de keuze welke dienstverlener zijn zaak in behandeling zal nemen. Klant heeft de mogelijkheid, ondanks een betaling voor de verwijzing, om toch geen opdracht aan te gaan met de dienstverlener. De verwijzing geldt derhalve als een suggestie en niet als een dwingende voordracht.
Artikel 4. Inhoud van de overeenkomst
1. De Klant kan op de website informatie vinden omtrent problemen en oplossingen bij juridisch gerelateerde vragen.
2. De vraag van de Klant naar diensten van dienstverleners wordt door Meld.nl verstuurd naar een beperkt aantal dienstverleners. Welke dienstverleners dit zijn wordt, tenzij toekenning van de vraag aan bepaalde dienstverlener plaatsvindt aan de hand van het screeningsformulier als bedoeld in de laatste zin van artikel 3.1, door Meld.nl bepaald, bijvoorbeeld aan de hand van de aard van het probleem waarop de vraag betrekking heeft en de woon- of vestigingsplaats van de Klant en de dienstverleners. Meld.nl treedt echter op als onafhankelijke dienstverlener. Dienstverleners kunnen in uitzonderlijke gevallen aan Meld.nl uitsluitend een vast bedrag per aangebrachte Klant betalen. Op welke Klanten, alsmede op het aantal Klanten waarop zij reageren, staat de dienstverleners vrij.
3. De Klant kan van verschillende dienstverleners reacties ontvangen op zijn vraag naar diensten. De Klant bepaalt zelf of en met welke dienstverleners hij in contact treedt en wordt tot in contact treden met een bepaalde dienstverleners in staat gesteld jegens dienstverleners anoniem te blijven. Meld.nl is nimmer betrokken bij de afspraken, waaronder begrepen overeenkomsten die tussen een dienstverlener en Klant worden gesloten. Ter zake kan de Klant geen enkele aanspraak jegens Meld.nl geldig maken. De Klant vrijwaart Meld.nl van al zijn aanspraken en aanspraken van derden ter zake afspraken tussen de Klant en dienstverleners.
4. Meld.nl reguleert de communicatie tussen de Klant en dienstverleners niet inhoudelijk en is namens deze partijen op geen enige wijze contactpersoon.
5. Behoudens de beperkingen in deze algemene voorwaarden, zal Meld.nl de gebruiker gedurende 1 jaar toegang geven tot zijn persoonlijke gegevens volgens de richtlijnen van de AVG. Op Meld.nl rust na de termijn van 1 jaar geen enkele bewaarplicht.
6 Meld.nl is verplicht tot geheimhouding van gegevens waarover zij van de klant de beschikking krijgt, behoudens voor zover enig wettelijk voorschrift Meld.nl tot mededeling verplicht.
7. Meld.nl behoudt zich het recht voor de door Klant geplaatste gegevens te controleren en deze te weigeren of te verwijderen in geval Meld.nl daartoe redelijke gronden ziet, zonder dat Meld.nl op enigerlei wijze aansprakelijk is jegens de Klant als gevolg van een dergelijke weigering of verwijdering.
8. Meld.nl heeft geen controle over, en is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor de kwaliteit, veiligheid, rechtmatigheid, integriteit en juistheid van middels de website geopenbaarde content van dienstverleners.
Artikel 5. Opschorting en ontbinding
1. Een inbreuk op het bepaalde in deze algemene voorwaarden geeft Meld.nl het recht de overeenkomst tot bemiddeling met onmiddellijke ingang te ontbinden of op te schorten, tenzij de inbreuk op grond van de geringe betekenis daarvan, ontbinding c.q. opschorting van de overeenkomst tot bemiddeling niet rechtvaardigt.
2. Voorts is Meld.nl gerechtigd de overeenkomst tot bemiddeling te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst tot bemiddeling onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding daarvan in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd.
3. Nimmer wordt door de Klant aanspraak gemaakt op enige vorm van schadevergoeding in verband met het door Meld.nl op grond van dit artikel uitgeoefende opschortings- en ontbindingsrecht.
Artikel 6. Aansprakelijkheid en Vrijwaring
1. Meld.nl verwerkt de van de Klant ontvangen persoonsgegevens conform de toepasselijke privacywetgeving. Aan deze wetgeving zijn tevens dienstverleners gebonden, echter kan Meld.nl niet instaan voor de wijze van verwerking van persoonsgegevens door dienstverleners. Meld.nl draagt dan ook geen enkele aansprakelijkheid ter zake.
2. Meld.nl heeft voorts geen invloed op, en is geen partij bij overeenkomsten die de Klant en dienstverleners onderling sluiten. Bij (geschillen omtrent) de afwikkeling en uitvoering van dergelijke overeenkomsten kan Meld.nl op geen enkele wijze worden betrokken en draagt ter zake geen enkele aansprakelijkheid.
3. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is dat de gebruiker direct na het ontstaan of het (mogelijkerwijs kunnen) ontdekken van de schade daarvan schriftelijk mededeling doet aan Meld.nl. Iedere vordering tot schadevergoeding vervalt indien de gebruiker ter zake niet binnen bekwame tijd bij Meld.nl reclameert, welke termijn in ieder geval verloopt na 12 maanden na het ontstaan van de vordering.
4. Indien en voor zover de Klant inbreuk maakt op het bepaalde in deze algemene voorwaarden of enig wettelijk voorschrift, vrijwaart de gebruiker Meld.nl van alle hieruit voortvloeiende schades en aanspraken van derden.
Artikel 7. Facturatie en betaling
1 De factuur wordt via de e-mail achteraf gestuurd. Betaling dient te geschieden via Ideal.
2 De opgegeven prijzen zijn in euro’s en exclusief btw.
2 De prijzen voor de diensten die op de website staan of anderszins kenbaar zijn gemaakt, kunnen door Meld.nl te allen tijde gewijzigd worden. Voor lopende overeenkomsten geldt de prijs die partijen zijn overeengekomen.
Artikel 8. Betaling
1 Indien Klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard en via Ideal heeft betaald, bevestigt Meld.nl via email de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Meld.nl d.m.v. het screeningsformulier is bevestigd, kan Klant de overeenkomst ontbinden.
2 Meld.nl treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en elektronische betaling en zorgt voor een veilige webomgeving.
3 Indien Meld.nl goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd de aanvraag te weigeren en de betaling te retourneren.
4 De kosten van bemiddeling zijn bij vooruitbetaling verschuldigd. Meld.nl verzendt daartoe (uitsluitend per e-mail) een factuur.
Artikel 9. Herroepingsrecht; Ontbinding en restitutie
1 De Klant kan de opdracht annuleren. De annulering dient schriftelijk te geschieden. Annulering is niet mogelijk nadat de screeningsformulier is opgestuurd door Klant naar Meld.nl.
2 Nadat Klant het screeningsformulier heeft opgestuurd naar Meld.nl wordt geen restitutie meer verleend.
Artikel 10. Klachten
Een klacht over de dienstverlening van Meld.nl dient Schriftelijk, voorzien van naam, adres en vestigingsplaats van de klant en een duidelijke omschrijving van de klacht te worden ingediend bij Meld.nl.
Artikel 11. Geschillen
Op overeenkomsten tussen Meld.nl en Klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de Klant woonachtig is in het buitenland.