Dienstverlening
(site is na 15-09-2022 ‘actief’)
Burgers en bedrijven die te maken krijgen met conflicten, geschillen, schade en procedures, lopen vaak tegen een ondoordringbare oerwoud van wet- en regelgeving aan. Bent u klager of overtreder, eiser of gedaagde, slachtoffer of verdachte, heeft u een klacht, conflict of geschil, heeft u schade geleden en wilt u die verhalen, wordt uw melding niet opgepakt door de overheid en het probleem niet verholpen, wilt u advies? Besteedt uw zorgen uit aan Meld.nl om te voorkomen dat ze uitgroeien tot grotere of complexere problemen. Zaken zijn vaak op te lossen zonder ellenlange procedures.
Hoe wij u kunnen helpen
Wij beoordelen welke oplossing het meest geschikte is voor uw probleem. Veel zaken kan in eerste fase al tot een oplossing leiden. Bijvoorbeeld door brieven te sturen, in gebreke stellen, sommeren, klachtenprocedures opstarten en mediation. Vaak zit men niet op een procedure te wachten, en kunnen de eerste stappen al tot een oplossing leiden. Wanneer het probleem buitengerechtelijk niet is op te lossen, dan kan procederen de enige weg zijn; de zaak moet aan de rechter voorgelegd, maar ervaring wijst uit dat in veel gevallen het probleem buitengerechtelijk kan worden opgelost.
Scannen
Scannen van uw melding – (en eventuele intake en advies) – is kosteloos. Meld.nl beoordeelt welke oplossing het meest geschikte is voor uw probleem. Afhankelijk van het probleem wordt er contact opgenomen door een jurist, mediator, advocaat, recherche-detectivebureau, (forensisch) onderzoeksbureau of een ander dienstverlener die uw probleem kan oplossen. De dienstverlener zal met u de eventuele kosten bespreken en een offerte opmaken. U bent niet verplicht om een overeenkomst aan te gaan.
Het is van belang voor de kwaliteit van onze dienstverlening dat de door u verstrekte informatie juist en betrouwbaar is. Meldingen die weinig of vage informatie bevatten, zullen niet in behandeling worden genomen. Uw melding wordt gescand. Dit voorkomt onduidelijkheid en stelt ons in staat om een juiste analyse van uw probleem te maken. Meld.nl kan hierna gerichter zoeken naar de juiste oplossing voor uw probleem. Scannen van uw melding kan snel tot een oplossing leiden en geeft duidelijkheid over de stappen die we kunnen nemen om het probleem op te lossen.
Wij streven ernaar om binnen 3 tot 5 werkdagen te reageren.