afwijzing ingebrekestelling
Afwijzing ingebrekestelling melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Wanneer u een product heeft gekocht die het niet blijkt te doen of een dienst niet word uitgevoerd, dan dient u de verkoper in gebreke te stellen. Een ingebrekestelling is een schriftelijke mededeling waarin u als koper de verkoper aanmaant om alsnog binnen een redelijke termijn aan zijn verplichtingen te voldoen. Hoe stelt u een verkoper in gebreke: U stuurt een brief aan de verkoper, bij voorkeur aangetekend. Mocht de verkoper op een later moment stellen de brief niet te hebben ontvangen, dan kunt u indien de brief aangetekend is verzonden allereerst aantonen dat de brief is verzonden en daarbij ook nog op welk moment. Als de verkoper binnen de gestelde termijn toch niet aan zijn verplichtingen voldoet, raakt de verkoper in verzuim. Verzuim is vaak nodig om vervolgens juridisch actie tegen de verkoper te kunnen ondernemen, bijvoorbeeld als u een schadevergoeding wilt vorderen. Hulp nodig bij afwijzing, schade, geschillen en procedures? Laat uw melding kosteloos scannen.
Meld.nl is het meldpunt voor al uw meldingen