auto gekocht spijt
Auto gekocht spijt melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Heeft u een auto gekocht en blijkt het mankementen te hebben, heeft de verkoper u niet verteld over de defect aan de auto, heeft u geen garantie op de auto? Als uw auto gebreken vertoont, dan maakt het niet uit of u geen garantie heeft, u heeft namelijk wettelijke garantie als consument ook bij een aanschaf van een auto zonder garantie. Bij het kopen van een auto moet het voertuig beantwoorden aan de overeenkomst en moet u geleverd krijgen wat u beloofd is. Het hangt uiteraard af van de KM stand en bouwjaar van de auto af, wat u had kunnen verwachten bij aankoop. Het draait vaak om dat vast moet komen te staan dat ten tijde van de koop, er gebreken waren. Bij consumentenkoop, wanneer u als privépersoon een auto koopt bij een bedrijf heeft u een 6 maanden periode. Het autobedrijf moet bewijzen dat de auto geen gebreken had ten tijde van verkoop. Het kan zijn dat u kosten heeft gemaakt bij het repareren van de mankementen. U kunt de kosten verhalen bij de verkoper. Zowel de koper als de verkoper heeft een zorgplicht. De koper heeft een onderzoeksplicht en de verkoper een mededelingsplicht. Is de verkoper in de gelegenheid gesteld om de mankementen te repareren en is hier niet aan voldaan, dan kunt u de koopovereenkomst laten ontbinden. Hulp nodig bij (letsel)schade, geschillen en (klachten)procedures? Laat uw melding kosteloos scannen.
meldpuntMeld.nl is het meldpunt voor al uw meldingen