colportage
Colportage geschillen melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Heeft u aan de deur, op straat of tijdens een verkoopdemonstratie buiten een product gekocht en heeft u spijt van de aankoop, heeft u een miskoop gedaan of betreft het een gebrekkig product dan heeft u een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als je spijt krijgt van je aankoop kun je die binnen deze termijn zonder opgaaf van reden ongedaan maken. bent u door oneerlijke verkooppraktijken overgegaan tot aankoop dan kunt u dit melden via meld.nl. U heeft recht op een deugdelijk product ook als de aankoop aan de deur, op straat of bij een verkoopdemonstratie is gedaan. Hiervoor gelden de normale wettelijke regels van consumentenkoop. Heb je een bestelling gedaan die in meerdere zendingen wordt geleverd, dan begint de bedenktijd als je de laatste deelzending hebt ontvangen. Koop je een product in combinatie met een dienst (bijvoorbeeld een CV-ketel met onderhoudscontract) dan begint de bedenktijd ook pas de dag nadat je het product ontvangt. Je hebt geen bedenktijd bij aankoop van minder dan €50 of een product die niet lang houdbaar is. Hulp nodig bij (letsel)schade, geschillen en (klachten)procedures? Laat uw melding kosteloos scannen.
meldpuntMeld.nl kan op dit moment geen meldingen aannemen en verwerken, excuses voor het ongemak.