geschil met keukenleverancier
Geschil met keukenleverancier melden via Centraal Meldpunt: Meld.nl. Het consumentenrecht regelt de rechtsverhouding tussen de consument enerzijds en de handelende partij anderzijds. Een consument is juridisch gezien een particulier die een koopovereenkomst aangaat om het persoonlijk gebruik van een zaak en niet om een commercieel gebruik.
Geschil met keukenleverancier
U heeft een keuken besteld, het product is inmiddels betaald en de afgesproken levertermijn is verlopen. U heeft herhaaldelijke malen de leverancier herinnerd om alsnog te leveren en heeft het niets uitgehaald. Bij het niet afspreken van een levertijd geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Bij niet leveren krijgt de verkoper nog 2 weken de tijd om te leveren. Wordt na deze termijn niet geleverd, dan mag u de leverancier laten weten dat u van de koop afziet en teruggave van het geld wilt. De verkoper moet u binnen 14 dagen het betaalde bedrag retourneren. Heeft de verkoper uw geld niet terug betaald, dan kunt u de winkel in gebreke stellen. Dit moet schriftelijk waarbij u de overeenkomst eenzijdig heeft ontbonden na het verstrijken van de gestelde termijn. U kunt eventuele geleden schade verhalen na het verstrijken van de in gebreke gestelde termijn. Ook als u meent dat u opgelicht bent, dan kunt u contact met ons opnemen.
Consumentenrechten
Men heeft dagelijks met het consumentenrechten te maken. Bij het kopen van producten of diensten zijn er specifieke regelingen opgenomen in het Burgerlijk Wetboek. Deugt er iets niet aan uw aankoop, is het product al kapot ruim voordat u dat verwachtte of heeft u een product kapot of beschadigd bezorgd of geleverd gekregen, voor uw recht op vergoeding van zo’n gebrekkig product maakt het niet uit of het gebrek veroorzaakt is door de bezorger, de winkelier/leverancier of de fabriek. Het maakt ook niet uit of u de afspraken met uw leverancier schriftelijk of mondeling heeft gemaakt. Zijn spullen die u heeft besteld niet geleverd of is bij online aankopen te hoge kosten in rekening gebracht. U kunt een koopcontract nietig laten verklaren door de rechter als er sprake is geweest van niet levering, misleiding, agressieve handelspraktijken, onvolledige informeren over de werkelijke kosten , geen bedenktijd geven, geen informatie over retournering of terugbetaling verstrekken of geen opzegtermijn bij een stilzwijgende contract vermelden.
Dwaling en ontbinding overeenkomst
Indien er sprake is van dwaling, dan kunt u een contract ontbinden. Vereiste is dat de verkoper een onjuiste mededeling heeft gedaan of de mededelingsplicht is geschonden door essentiele informatie niet te verstrekken. Om de overeenkomst te ontbinden dient u de verkoper schriftelijk mede te delen dat u de overeenkomst wilt vernietigen. Indien die niet instemt, kunt u om een oordeel van de rechter vragen en verzoeken om alle prestaties terug te draaien, zoals het betalen van de koopprijs.
Procedure via rechter
Als de leverancier u geen vervangend product wil of kan geven of u geen compensatie biedt of de letselschade niet erkend en geen schadevergoeding betaald, kunt u een procedure starten bij de kantonrechter of civiele rechter. Bedrijven en instellingen die producten en diensten leveren aan consumenten hebben een zorgplicht jegens haar klanten, maar ook van derden wiens belangen in het geding zijn. De complete proceskosten kunnen worden verhaald op de producent. U betaald niets voor de juridische hulp. Bij spoedeisend belang, kunt u een kort geding procedure instellen bij de kantorrechter of civiele rechter. Vanwege de complixiteit van het proces in het consumentenrecht, is het raadzaam om een consumemtenrecht productaansprakelijkheid advocaat in te schakelen.
U kunt bij Meld.nl terecht voor al uw vragen over consumentenrecht. Bij geschillen, schade, aansprakelijkheid, claims en procedures is het raadzaam om tijdig juridisch hulp in te schakelen.
Kosten
Meld.nl heeft vooraf voor u naar de mogelijkheden gekeken om uw kosten te beperken, want advocaten, mediators en juristen zijn duur. In het slechtste geval moet u de kosten zelf dragen, maar het kan ook zijn dat niet u, maar de overheid, de rechtsbijstandsverzekeraar of de tegenpartij de kosten betaalt.
Zodra wij het ingevulde meldformulier hebben ontvangen, analyseren wij uw melding en toetsen wij uw zaak op risico’s en kansen en of het (financieel) haalbaar is om een zaak te starten. Is dat het geval, dan gaan wij op zoek naar een juridische dienstverlener binnen ons netwerk die het meest geschikt is om uw zaak op te pakken. Meld.nl werkt ook met zelfstandige advocaten, mediators en juristen. Die hebben de expertise, maar niet de overhead van een grote kantoor. Zo komt u niet achteraf voor vervelende verrassingen te staan. U bent vrij in uw keuze om een opdracht aan te gaan.
Privacy
Meld.nl verwerkt persoonsgegevens in het kader van het realiseren van zijn doelstellingen. De bijzondere persoonsgegevens verwerken wij enkel na uw uitdrukkelijke toestemming. Deze toestemming wordt u gevraagd bij het invullen van het meldformulier. Er wordt daarbij strikt vertrouwelijk omgegaan met uw persoonsgegevens en uw persoonsgegevens worden verwerkt en beveiligd conform de AVG-normen.
Neem direct contact op en laat uw melding toetsen door Meld.nl.
U wilt niet in een lange, ingewikkelde en slepende rechtsproces belanden en is het daarom raadzaam om tijdig juridisch hulp in te schakelen. Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar. Geschil met keukenleverancier
Meld.nl kan op dit moment geen meldingen verwerken; excuses voor het ongemak.