misleiding
Misleiding melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Bent u verleidt tot een koop dat is ontstaan door misleidende reclame en vind u dat u als consument onjuist of onvolledig geïnformeerd bent over het product of dienst, misleid om een bepaald product te kopen als er bijvoorbeeld voordelen genoemd worden, terwijl deze helemaal niet kloppen, onwaarheden verkocht, essentiële informatie weglaten of achterhouden, is er sprake van een oneerlijke handelspraktijk en wilt u de overeenkomst vernietigen, is er agressief verkocht, had u de overeenkomst niet gesloten als u goede informatie had toen u de overeenkomst sloot of is er sprake van fraude en oplichting? Bent u slachtoffer van bedrog, misleiding of fraude? Gaat het om een groot bedrag en wilt u graag uw geld terug? Dan kunt u naast aangifte doen, ook een civielrechtelijke procedure starten. U heeft daarvoor een jurist of advocaat nodig. Als de verdachte strafrechtelijk wordt vervolgd, is dat alleen maar goed voor uw civiele zaak. Aangifte doen is dus heel belangrijk. Wanneer een verkoper de beloofde goederen niet levert, dan is dat juridisch gezien een wanprestatie. De schade die u daardoor lijdt, kunt u proberen via de civielrechtelijke procedure te verhalen. U moet daarvoor wel weten wie de oplichter precies is. Schakel voor een civielrechtelijk procedure altijd een jurist in. Die kan u al het werk van de incasso uit handen nemen. Hulp nodig bij onderzoek, schade en procedures? Laat uw melding kosteloos scannen.
meldpuntMeld.nl is het meldpunt voor al uw meldingen