schade bij bezorging
Schade bij bezorging melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Heeft u bij een webshop een bestelling gedaan en blijkt bij levering dat het product beschadigd is, dan ligt de verantwoordelijkheid bij de webwinkelier. De schade kan ontstaan zijn ten tijde van de verzending te wijten aan het verzendbedrijf, maar voor u blijft de webshop verantwoordelijk. Het geschil is tussen de webshop en de verzender waar u als consument buiten blijft. Ook als u keuze gemaakt heeft in de vele vervoermethodes die de webshop aanbied, mag de webshop zich niet hierop beroepen. U kunt uw geld terugvragen of u hoort een niet beschadigde product geleverd te krijgen. Hulp nodig bij (letsel)schade, geschillen en (klachten)procedures? Laat uw melding kosteloos scannen.
BW7.11.:
1. Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.
2. In geval de koper een vervoerder aanwijst en de keuze voor deze vervoerder niet door de verkoper wordt aangeboden, gaat het risico over op de koper op het moment van ontvangst van de zaak door de vervoerder.
Meld.nl is het meldpunt voor al uw meldingen