ticketfraude
Ticketfraude melden via Centraal Meldpunt: Meld.nl. Het consumentenrecht regelt de rechtsverhouding tussen de consument enerzijds en de handelende partij anderzijds. Een consument is juridisch gezien een particulier die een koopovereenkomst aangaat om het persoonlijk gebruik van een zaak en niet om een commercieel gebruik.
Ticketfraude
Oplichters hebben het voorzien op zowel kopers als verkopers van toegangskaarten op de sociale netwerksite. Hierbij maken ze gebruik van de gegevens van een ander. Oplichters bieden kaarten aan op social media, maar na betaling leveren ze niet. Ook komt het voor dat ze valse kaarten aanbieden of één kaart meerdere keren verkopen. Hierbij gebruiken ze de naam van een ander. Soms misbruiken ze een identiteitsbewijs dat niet van hen is. De oplichter doet dan alsof hij heel veilig te werk gaat en vraagt of je een kopie van je identiteitsbewijs op wilt sturen. Hij stuurt jou ook een identiteitsbewijs toe. Dit heeft hij echter van een eerder slachtoffer ontvangen. Op de naam van dat slachtoffer heeft hij ook een social media account aangemaakt. Als je op zoek gaat naar deze persoon kom je dus uit bij een eerder slachtoffer en niet bij de oplichter zelf.
Woekerprijzen
U heeft een product/ticket aangetroffen/gekocht op het net bij een niet officiële kaartverkooppunt, maar de prijzen van de producten/tickets af van de bedragen bij een onofficieel verkoopkanaal wijken af. Bij de voorverkoop van ticket van optredens van populaire artiesten is de kans groot dat alle tickets voor het concert verkocht worden. Dit kan tot teleurstelling leiden bij consumenten. Helaas wordt van deze teleurstelling misbruik gemaakt. Concertkaarten worden tegen woekerprijzen aangeboden op doorverkoopsites en Marktplaats. Opzettelijk publiceren van “uitverkocht” waarbij de consument gedwongen is om bij een verkooppunt te gaan waar de kaarten voor een hogere prijs wordt verkocht, is niet toegestaan. Ook kaarten die groot ingekocht zijn en doorverkocht worden tegen hoge prijzen.
Consumentenrechten
Men heeft dagelijks met het consumentenrechten te maken. Bij het kopen van producten of diensten zijn er specifieke regelingen opgenomen in het Burgerlijk Wetboek. Deugt er iets niet aan uw aankoop, is het product al kapot ruim voordat u dat verwachtte of heeft u een product kapot of beschadigd bezorgd of geleverd gekregen, voor uw recht op vergoeding van zo’n gebrekkig product maakt het niet uit of het gebrek veroorzaakt is door de bezorger, de winkelier/leverancier of de fabriek. Het maakt ook niet uit of u de afspraken met uw leverancier schriftelijk of mondeling heeft gemaakt. Zijn spullen die u heeft besteld niet geleverd of is bij online aankopen te hoge kosten in rekening gebracht. U kunt een koopcontract nietig laten verklaren door de rechter als er sprake is geweest van niet levering, misleiding, agressieve handelspraktijken, onvolledige informeren over de werkelijke kosten , geen bedenktijd geven, geen informatie over retournering of terugbetaling verstrekken of geen opzegtermijn bij een stilzwijgende contract vermelden.
Dwaling en ontbinding overeenkomst
Indien er sprake is van dwaling, dan kunt u een contract ontbinden. Vereiste is dat de verkoper een onjuiste mededeling heeft gedaan of de mededelingsplicht is geschonden door essentiele informatie niet te verstrekken. Om de overeenkomst te ontbinden dient u de verkoper schriftelijk mede te delen dat u de overeenkomst wilt vernietigen. Indien die niet instemt, kunt u om een oordeel van de rechter vragen en verzoeken om alle prestaties terug te draaien, zoals het betalen van de koopprijs.
U kunt bij Meld.nl terecht voor al uw vragen over consumentenrecht. Bij geschillen, schade, aansprakelijkheid, claims en procedures is het raadzaam om tijdig juridisch hulp in te schakelen.
Kosten
Meld.nl heeft vooraf voor u naar de mogelijkheden gekeken om uw kosten te beperken, want advocaten, mediators en juristen zijn duur. In het slechtste geval moet u de kosten zelf dragen, maar het kan ook zijn dat niet u, maar de overheid, de rechtsbijstandsverzekeraar of de tegenpartij de kosten betaalt.
Zodra wij het ingevulde meldformulier hebben ontvangen, analyseren wij uw melding en toetsen wij uw zaak op risico’s en kansen en of het (financieel) haalbaar is om een zaak te starten. Is dat het geval, dan gaan wij op zoek naar een juridische dienstverlener binnen ons netwerk die het meest geschikt is om uw zaak op te pakken. Meld.nl werkt ook met zelfstandige advocaten, mediators en juristen. Die hebben de expertise, maar niet de overhead van een grote kantoor. Zo komt u niet achteraf voor vervelende verrassingen te staan. U bent vrij in uw keuze om een opdracht aan te gaan.
Privacy
Meld.nl verwerkt persoonsgegevens in het kader van het realiseren van zijn doelstellingen. De bijzondere persoonsgegevens verwerken wij enkel na uw uitdrukkelijke toestemming. Deze toestemming wordt u gevraagd bij het invullen van het meldformulier. Er wordt daarbij strikt vertrouwelijk omgegaan met uw persoonsgegevens en uw persoonsgegevens worden verwerkt en beveiligd conform de AVG-normen.
Neem direct contact op en laat uw melding toetsen door Meld.nl.
U wilt niet in een lange, ingewikkelde en slepende rechtsproces belanden en is het daarom raadzaam om tijdig juridisch hulp in te schakelen. Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar. ticketfraude ticketfraude
Meld.nl kan op dit moment geen meldingen verwerken; excuses voor het ongemak.