abonnementsfraude
Abonnementsfraude melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Abonnementen voor telefonie worden afgesloten met onjuiste gegevens. Dit gebeurt door middel van vervalste identiteitsbewijzen. Ook worden personen geronseld om abonnementen op eigen naam af te sluiten en dit ter beschikking te stellen. Het verworven abonnement wordt vervolgens bovenmatig gebruikt. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je gedwongen wordt om dit te doen voor iemand anders, omdat hij/zij iets van je heeft afgepakt wat jij graag terugwil. Ook loverboys maken veel gebruik van deze tactiek. Vaak is er sprake van chantage. Dit is strafbaar. Wat kun je doen als je hier mee te maken hebt? Neem zo snel mogelijk na het afsluiten van het abonnement contact op met de telefoonprovider. Zeg wat er gebeurd is en laat het telefoonnummer blokkeren. Zo voorkom je verdere kosten. Hulp nodig bij onderzoek, geschillen, schade en (klachten)procedures? Een gespecialiseerde (juridische) dienstverlener kan u bijstaan in uw zaak. Laat uw melding screenen door Meld.nl.
meldpuntMeld.nl kan op dit moment geen meldingen aannemen en verwerken, excuses voor het ongemak.