valse documenten
Valse documenten melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Afspraken worden vastgeld in documenten, ook documenten die op naam staan, zoals een diploma kunnen vervalst worden om voordeel op een oneerlijke manier te krijgen. Er zijn verschillenden vervalsingstechnieken, zoals het vervalsen van een handtekening, toevoegen van informatie, pagina uit een meer-pagina’s tellend document veranderen, digitaal knippen en plakken, andere datum plaatsen. Heeft u het vermoeden dat uw werknemer, collega of medestudent door het tonen van een vervalste documenten zoals diploma’s bij u terecht is gekomen, is de persoon niet bekwaam om de functie uit te oefenen, is er sprake van sollicitatiefraude, worden valse documenten zoals diploma’s(online) te koop aangeboden, is er sprake van hypotheekfraude en zijn bankafschriften, werkgeversverklaringen en loonstroken vervalst, u kunt fraude met documenten melden via Meld.nl.
Documenten die vervalst kunnen:
meldpunt
U KUNT GEEN MELDING ACHTERLATEN. EXCUSES VOOR HET ONGEMAKT.