postbodefraude
Postbodefraude melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Vermoedens dat de postbode de post van de bank, belastingdienst of (online)winkel waar u een product of dienst heeft besteld niet bezorgd en met de informatie of product aan de haal gaat om er een financieel een slaatje uit te slaan. Postbezorgers kunnen namelijk met de brief van de belastingdienst waar gevraagd word naar een rekeningnummer een rekeningnummer opgeven waar zij zelf bij kunnen. Stortingen van de Belastingdienst werden dan door de postbode via een katvanger die de bankrekening en pinpas beschikbaar stelt opgenomen. De methode heeft veel weg van dumpsterdiving waarbij iemands vuilniszakken, afval- en prullenbakken leeg wordt gehaald om daar relevante gegevens te achterhalen. Hulp nodig bij onderzoek, schade en procedures? Een gespecialiseerde (juridische) dienstverlener kan u bijstaan in uw zaak. Laat uw melding screenen door Meld.nl.
Let op! Verwacht u belangrijke brieven van de bank of de Belastingdienst, zijn bestelde producten niet aangekomen op de beloofde datum, neem dan contact op met de bank, de Belastingdienst of winkel. Het kan zijn dat via diefstal van uw persoonlijke gegevens u telefonisch of per e-mail word benaderd door criminelen. Microsoft, banken of andere instanties zullen je nooit bellen en je ook niet vragen om handelingen te verrichten op je pc. Vragen naar je gebruikersnaam en wachtwoord wijst dus altijd op cybercriminaliteit. Beantwoord zulke vragen nooit en verstrek nooit je persoonlijke gegevens!
meldpuntMeld.nl kan op dit moment geen meldingen aannemen en verwerken, excuses voor het ongemak.