vervalsing
Vervalsing melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Afspraken worden vastgelegd in documenten. Documenten die op naam staan, zoals een diploma kunnen vervalst worden om voordeel op een oneerlijke manier te verkrijgen. Er zijn verschillenden vervalsingstechnieken, zoals het vervalsen van een handtekening, toevoegen van informatie, pagina uit een meer-pagina’s tellend document veranderen, digitaal knippen en plakken, andere datum plaatsen, enzovoort. Heeft u als werkgever of onderwijsinstelling twijfels over de documenten zoals diploma’s en verwijsbrieven van de werknemer of student? Heeft twijfels over de bekwaamheid van de werknemer? Is er sprake van sollicitatiefraude, en zijn documenten zoals diploma’s(online) gekocht? Laat een onderzoek doen door een forensisch specialist. Ook als hypotheekverstrekker waarbij u vermoed dat bankafschriften, werkgeversverklaringen en loonstroken zijn vervalst, kunt u een onderzoek laten doen. Hulp nodig als verdachte of als slachtoffer bij onderzoek, schade en procedures? Laat uw melding kosteloos scannen.
Documenten die vervalst kunnen en waar u een onderzoek naar wil laten doen:
meldpunt
Meld.nl is het meldpunt voor al uw meldingen