geschil met onderaannemer
Geschil met onderaannemer melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Heeft u een geschil met uw aannemer, zijn er gebreken bij de oplevering en heeft u die binnen 3 maanden na oplevering geconstateerd, zijn er geschillen over de 5%-regeling of de garantie- en waarborgregeling? Het kan ook zijn dat de aannemer een veel te hoge prijs voor het werkzaamheden dan normaal heeft gevraagd of bewust veel langer over een bepaalde klus heeft gedaan dan normale betrouwbare aannemers dat zou doen. Of is de de klus op een zeer onnauwkeurige wijze uitgevoerd, waardoor u te maken krijg met meer complicaties zoals defecten? Het is raadzaam om eerst de aannemer de gelegenheid te geven om de gebreken of schade te herstellen binnen een redelijke termijn. Komt het bedrijf deze niet na, dan kunt u die aanklagen. Degene die de schade heeft veroorzaakt is daarvoor aansprakelijk. Het kan zijn dat de opdrachtgever opdracht gegeven heeft aan de aannemer en de schade niet zelf heeft veroorzaakt. Maar het kan ook voorkomen dat de opdrachtgever een slechte keuze heeft gemaakt of de opdracht niet juist heeft overgebracht. Ook kan de onderaannemer die het werk geheel of gedeeltelijk uitvoert al dan niet als ZZP-er, aansprakelijk is. Het is verstandig om een gespecialiseerde advocaat in te schakelen die u kan helpen bij het verhalen van de schade. Veel geschillen die in vroege stadium opgelost hadden kunnen worden, leiden vaak tot langslepende procedures met onbevredigende uitkomsten. Hulp nodig bij mediation, schade, geschillen en procedures? Een (juridische) dienstverlener kan u bijstaan in uw zaak. Laat uw melding screenen door Meld.nl.
meldpuntMeld.nl is het meldpunt voor al uw meldingen