geschil met opdrachtgever
Geschil met opdrachtgever melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Heeft u een overeenkomst gesloten maar komt de opdrachtgever zijn gedeelte van de overeenkomst niet na, komt de andere partij zijn verplichtingen gedeeltelijk of niet correct niet na, wordt er niet gedaan wat er is afgesproken, wordt er niet gepresteerd, is de tegenpartij van mening is dat de overeenkomst iets anders inhield dan wat de ander meent, heeft u een product gekocht dan moet u er vanuit gaan dat het in uw bezit komt en dat het functioneert zoals beloofd is, maar is het product dat u heeft besteld niet wordt geleverd of beschadigd, dan heeft u recht op (nieuwe) levering van dit product. Bij weigering ontstaat er wanprestatie oftewel contractbreuk. U kunt dan voor een vervangende schadevergoeding te vragen, nakoming van de afspraken vorderen. Wanneer het voor de leverancier niet mogelijk is om het product op te sturen, als door het niet presteren na de ingebrekestelling of het product bestaat niet meer? Dan is de leverancier in verzuim. Als klant heeft u dan het recht om het contract te verbreken, u kunt uw geld terug vragen of een vervangende schadevergoeding eisen. U kunt verzuim van prestatie melden. Veel geschillen die in vroege stadium opgelost hadden kunnen worden, leiden vaak tot langslepende procedures met onbevredigende uitkomsten. Hulp nodig bij mediation, schade, geschillen en procedures? Een (juridische) dienstverlener kan u bijstaan in uw zaak. Laat uw melding screenen door Meld.nl.
meldpuntMeld.nl is het meldpunt voor al uw meldingen