overtreding bankierseed
Overtreding bankierseed melden via Centraal Meldpunt: Meld.nl. Het consumentenrecht regelt de rechtsverhouding tussen de consument enerzijds en de handelende partij anderzijds. Een consument is juridisch gezien een particulier die een koopovereenkomst aangaat om het persoonlijk gebruik van een zaak en niet om een commercieel gebruik. Rechtspersonen zijn geen consument.
Bankierseed
Werknemers werkzaam binnen de financiële dienstverlening leggen een beroepseed (‘eed of belofte in de financiële sector’) af waarin de belofte wordt gedaan om de zorgplicht en het belang van de klant te centraal stellen en integer hierin te handelen. Heeft u het vermoeden dat een bankmedewerker of een medewerker binnen een andere financiële onderneming zich niet houd aan de regels, de zorgplicht schend en niet volgens de voorgeschreven gedragscode handelt, dan kunt u dit melden. Het inzien van financiële gegevens zonder aanleiding, belangenverstrengeling, niet nakomen zorgplicht horen dat elke zaken die gemeld moeten worden. Bij overtredingen kan een beroepsverbod voor bepaalde of onbepaalde tijd worden opgelegd.
Zorgplicht
Als u als consument of ondernemer bij een financiële instelling beleggingsproducten, kredietovereenkomsten, hypotheek of andere financiële producten heeft afgenomen, kunnen er geschillen ontstaan met de dienstverlener. De financiële instelling kan zijn zorgplicht verzaakt hebben of de bank of een andere financiële instelling zijn verplichting om u als cliënt in bescherming te nemen hebben verzaakt. Het komt voor dat een consument zich laat ompraten en daardoor overeenkomsten heeft getekend in zeer risicovolle beleggingsproducten en geld heeft moeten lenen om de speculatieve overeenkomst aan te gaan. U kunt een Advocaat financieringsrecht inschakelen bij gevallen van aansprakelijkheid, geschillen met betrekking tot zekerheidsrechten, pandrechten en achtergestelde leningen en geschillen tussen u en De Nederlandsche Bank (DNB). U kunt ons financieel recht advocaat inschakelen bij verzaking van het zorgplicht door financiële dienstverleners, aansprakelijkheid en geschillen tussen u en de AFM.
(contra)Onderzoek
In de huidige digitale digitale tijdperk krijgt men sneller te maken met negatieve publiciteit en kan een organisatie (verder) reputatieschade lijden als die geen verweer voert en geen maatregelen treft om de verweten gedraging in de toekomst te voorkomen. Wanneer er sprake is van zeer bijzondere omstandigheden, waarin ernstige verdenkingen zijn gerezen, ter zake van ernstige misstanden binnen een organisatie, kan worden besloten om een onderzoek te starten. De organisatie/werkgever zal moeten bewijzen dat de organisatie of personeel zich wel of niet aan de geldende regels en normen heeft gehouden. De vermoedens moeten onderbouwd met bevindingen uit een onafhankelijk en betrouwbaar onderzoek. Een onderzoeksrapportage moeten worden aangebracht dat als sterk bewijs kan dienen. Een onderzoek kan ook een duidelijk signaal afgeven en de preventieve werking die ervan uitgaat. Het is van belang om de mogelijke misstanden en integriteitsschending te laten toetsen door een onafhankelijk partij om vast te kunnen stellen of de mogelijke misstanden toerekenbaar is aan een gehele organisatie of aan bepaalde personeel en of een eventuele eerdere interne onderzoek en de informatie rondom het feitencomplex op zorgvuldige wijze is uitgevoerd en verkregen. De mogelijke misstanden moet kunnen worden toegerekend aan de gehele organisatie of bepaalde personeel en de maatregelen die eventueel daarop volgen moet in verhouding staan tot de verweten misstanden. Een extern (integriteits)onderzoek kan helderheid bieden en kunnen geruchten of vermoedens met feiten worden onderbouwd of juist worden ontzenuwd.
U kunt bij Meld.nl terecht voor al uw vragen over bankrecht: Bij kwetsbaarheidsonderzoek, (contra) integriteitsonderzoek, aansprakelijkheid, geschillen met betrekking tot zekerheidsrechten, pandrechten en achtergestelde leningen en geschillen tussen u en de Bank. voeren van klachtenprocedures en civiele procedures is het raadzaam om tijdig juridisch hulp in te schakelen.
Kosten
Meld.nl heeft vooraf voor u naar de mogelijkheden gekeken om uw kosten te beperken, want advocaten, mediators en juristen zijn duur. In het slechtste geval moet u de kosten zelf dragen, maar het kan ook zijn dat niet u, maar de overheid, de rechtsbijstandsverzekeraar of de tegenpartij de kosten betaalt.
Zodra wij het ingevulde meldformulier hebben ontvangen, analyseren wij uw melding en toetsen wij uw zaak op risico’s en kansen en of het (financieel) haalbaar is om een zaak te starten. Is dat het geval, dan gaan wij op zoek naar een juridische dienstverlener binnen ons netwerk die het meest geschikt is om uw zaak op te pakken. Meld.nl werkt ook met zelfstandige advocaten, mediators en juristen. Die hebben de expertise, maar niet de overhead van een grote kantoor. Zo komt u niet achteraf voor vervelende verrassingen te staan. U bent vrij in uw keuze om een opdracht aan te gaan.
Privacy
Meld.nl verwerkt persoonsgegevens in het kader van het realiseren van zijn doelstellingen. De bijzondere persoonsgegevens verwerken wij enkel na uw uitdrukkelijke toestemming. Deze toestemming wordt u gevraagd bij het invullen van het meldformulier. Er wordt daarbij strikt vertrouwelijk omgegaan met uw persoonsgegevens en uw persoonsgegevens worden verwerkt en beveiligd conform de AVG-normen.
Neem direct contact op en laat uw melding toetsen door Meld.nl.
U wilt niet in een lange, ingewikkelde en slepende rechtsproces belanden en is het daarom raadzaam om tijdig juridisch hulp in te schakelen. Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar. Overtreding bankierseed Overtreding bankierseed
Meld.nl kan op dit moment geen meldingen verwerken; excuses voor het ongemak.