onveilige situaties horeca
Onveilig situaties horeca melden via Centraal Meldpunt:Meld.nl. Bent u horecaondernemer en wordt u afgeperst of wordt er fraude gepleegd of heeft u als personeel in de horeca te maken met onveilige situaties, dan is het belangrijk dat u daarmee naar buiten treed. Geruchten zijn geen basis voor het verder onderzoeken van een melding, u moet zelf de misstand gezien of gehoord hebben. Een persoonlijke arbeidsconflict is geen misstand.
Onveilige situatie
Er omstandigheden zijn in een horecagelegenheid die kunnen leiden tot onveilige of ongezonde situaties, situaties waarbij veiligheid van personen en goederen in het geding komen, veiligheidsregels en instructies niet worden voorgeschreven of niet nageleefd, beschermingsmiddelen niet beschikbaar worden gesteld, geen meldingssystemen zijn bij incidenten, signalen van onveilige situaties worden niet opgepakt, geen maatregelen worden genomen ondanks de meldingen, u in de horecagelegenheid te maken krijgt met agressie en geweld door bezoekers, er sprake is van verbale agressie, intimidatie, bedreigingen of fysiek geweld die leiden tot onveilige situaties in de horeca, onvoldoende instructies zijn om je te beschermen ertegen, geen goedgekeurde blusapparatuur aanwezig is, de scheiding tussen het horecagedeelte en het woongedeelte niet brandveilig is, de nooduitgang geblokkeerd is, de drank- en horecawet niet wordt nageleefd, de leidinggevende niet aanwezig is en de vergunning niet getoond kan worden, foute gegevens op de vergunning staan, medewerkers zwart werken, illegaal wordt gegokt, fouten met bouwvergunningen zijn, urenregistratie, minimumloon en het rookverbod niet wordt nageleefd, het horecapand illegaal wordt bewoond, op het terrein van een zaak een illegaal bouwwerk staat, de bouwkundige aspecten zoals scheidingen en trappenhuizen niet aan de brandveiligheid voldoet, ook niet voor de installaties, zoals noodverlichting, branddetectie en ontruiming.
U kunt bij Meld.nl terecht voor al uw vragen over integriteitsonderzoeken. Bij (contra) integriteitsonderzoek, aankaarten van misstanden, conflict over beleid en cultuur binnen horeca en voeren van procedures is het raadzaam om tijdig juridisch hulp in te schakelen.
Kosten Zodra wij het ingevulde meldformulier hebben ontvangen, analyseren wij uw melding en toetsen wij uw zaak op risico’s en kansen en of het (financieel) haalbaar is om een zaak te starten. Is dat het geval, dan gaan wij op zoek naar een juridische dienstverlener binnen ons netwerk die het meest geschikt is om uw zaak op te pakken. Meld.nl werkt ook met zelfstandige advocaten, mediators en juristen. Die hebben de expertise, maar niet de overhead van een grote kantoor. Zo komt u niet achteraf voor vervelende verrassingen te staan. U bent vrij in uw keuze om een opdracht aan te gaan. Privacy Neem direct contact op en laat uw melding toetsen door Meld.nl.
Meld.nl heeft vooraf voor u naar de mogelijkheden gekeken om uw kosten te beperken, want advocaten, mediators en juristen zijn duur. In het slechtste geval moet u de kosten zelf dragen, maar het kan ook zijn dat niet u, maar de overheid, de rechtsbijstandsverzekeraar of de tegenpartij de kosten betaalt.
Meld.nl verwerkt persoonsgegevens in het kader van het realiseren van zijn doelstellingen. De bijzondere persoonsgegevens verwerken wij enkel na uw uitdrukkelijke toestemming. Deze toestemming wordt u gevraagd bij het invullen van het meldformulier. Er wordt daarbij strikt vertrouwelijk omgegaan met uw persoonsgegevens en uw persoonsgegevens worden verwerkt en beveiligd conform de AVG-normen.
U wilt niet in een lange, ingewikkelde en slepende rechtsproces belanden en is het daarom raadzaam om tijdig juridisch hulp in te schakelen. Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar. Onveilig situaties horeca
Meld.nl kan op dit moment geen meldingen verwerken; excuses voor het ongemak.