schadeclaim indienen luchtvaartmaatschappij
Schadeclaim indienen luchtvaartmaatschappij via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Vlucht vertraagd, overgeboekt of geannuleerd? Dan kunt u schadevergoeding aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij. U maakt kans op schadevergoeding als de vlucht vanaf een luchthaven in de Europese Unie ging, de vlucht naar een luchthaven in de Europese Unie ging met een luchtvaartmaatschappij die in de EU is gevestigd, de vlucht meer dan drie uur is vertraagd, er geen sprake was van een ‘buitengewone omstandigheid’: een reden van vertraging waar de luchtvaartmaatschappij niets aan heeft kunnen doen. Voorbeelden hiervan zijn: slecht weer, politieke onrust, een staking of een vogel in de motor. Volgens de Europese Verordening 261/2004 zijn airlines verplicht een compensatie te betalen als uw vlucht vertraagd is. De passagier krijgt compensatie voor het tijdsverlies. Ook indien de vertraging is ontstaan buiten de EU en u moest overstappen buiten de EU om uw bestemming te bereiken en is de vertraging meer dan 3 uren. Voor berekening van de schadeclaim, schakel ons expert in. Indien u niet aan alle voorwaarden voldoet en uw vlucht vertraagd is buiten de EU, dan kunt u geen schadeclaim indienen. U heeft dan wel recht op verzorging. Dit is geregeld in het Verdrag van Montreal. En onder dit verdrag vallen bijna alle landen. Hulp nodig bij claims, (letsel)schade, geschillen en (klachten)procedures bij reizen met vliegtuigen? Laat uw melding kosteloos scannen.
Geschil luchtvaartmaatschappij vanwege Bagage of letselschade?
Is uw bagage vertraagd, verloren of beschadigd geraakt? Dan kunt u dit doorgeven aan de luchtvaartmaatschappij waarmee u vloog. Bij schade kunt u schadevergoeding aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij. Indien uw bagage vertraagd is, dan kunt u de kosten van zaken zoals kleding, een tandenborstel of andere toiletartikelen vergoed krijgen, mist u de bonnen heeft bewaard. De aanvraag voor de vergoeding doet u na 21 dagen nadat u uw koffers heeft in dit loopt ook via de luchtvaartmaatschappij. Indien u uw bagage verloren bent, en die na 21 dagen na aankomst nog niet in uw bezit is, dan moet de luchtvaartmaatschappij een vergoeding betalen voor de verloren bagage. De vergoeding is maximaal € 1.250. Is uw bagage beschadigd is geraakt, dan kunt u binnen binnen 7 dagen om een schadevergoeding vragen bij de luchtvaartmaatschappij. De vergoeding is maximaal € 1.250. Is er meer schade, dan vergoedt de reisverzekeraar de overige schade. Hulp nodig bij claims, (letsel)schade, geschillen en (klachten)procedures bij reizen met vliegtuigen? Laat uw melding kosteloos scannen.
Meld.nl kan op dit moment geen meldingen aannemen en verwerken, excuses voor het ongemak.