Meld.nl

Centraal Meldpunt Nederland

MENUMENU
  • Home
  • Meld thema's
    • Juridisch Meldpunt
    • Aansprakelijkheid
    • Arbeidsrecht
    • Belastingrecht
    • Beslag en Executierecht
    • Bestuursrecht
    • Burenrecht
    • Consumentenrecht
    • Contractenrecht
    • Criminaliteit
    • Cybercrime
    • Discriminatie
    • Familierecht
    • Fraude
    • Gemeente
    • Grondrechten
    • Huiselijk Geweld
    • Huurrecht
    • Intellectuele Eigendom
    • Internationaal Recht
    • Letselschade
    • Mediator
    • Medisch Recht
    • Milieurecht
    • Misstanden Melden
    • Ondernemingsrecht
    • Onderzoek
    • Overlast
    • Overtredingen
    • Privacyrecht
    • Schade
    • Schadevergoeding
    • Sociale Zekerheidsrecht
    • Strafrecht
    • Transportrecht
    • Vastgoedrecht
    • Vergunningen
    • Verkeersrecht
    • Verzekeringsrecht
    • Zedenmisdrijf
    • Zorg
Je bent hier: Home / Meldsoorten / schadeclaim indienen luchtvaartmaatschappij

schadeclaim indienen luchtvaartmaatschappij

schadeclaim indienen luchtvaartmaatschappij

Schadeclaim indienen luchtvaartmaatschappij via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Vlucht vertraagd, overgeboekt of geannuleerd? Dan kunt u schadevergoeding aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij. U maakt kans op schadevergoeding als de vlucht vanaf een luchthaven in de Europese Unie ging, de vlucht naar een luchthaven in de Europese Unie ging met een luchtvaartmaatschappij die in de EU is gevestigd, de vlucht meer dan drie uur is vertraagd, er geen sprake was van een ‘buitengewone omstandigheid’: een reden van vertraging waar de luchtvaartmaatschappij niets aan heeft kunnen doen. Voorbeelden hiervan zijn: slecht weer, politieke onrust, een staking of een vogel in de motor. Volgens de Europese Verordening 261/2004 zijn airlines verplicht een compensatie te betalen als uw vlucht vertraagd is. De passagier krijgt compensatie voor het tijdsverlies. Ook indien de vertraging is ontstaan buiten de EU en u moest overstappen buiten de EU om uw bestemming te bereiken en is de vertraging meer dan 3 uren. Voor berekening van de schadeclaim, schakel ons expert in. Indien u niet aan alle voorwaarden voldoet en uw vlucht vertraagd is buiten de EU, dan kunt u geen schadeclaim indienen. U heeft dan wel recht op verzorging. Dit is geregeld in het Verdrag van Montreal. En onder dit verdrag vallen bijna alle landen. Hulp nodig bij claims, (letsel)schade, geschillen en (klachten)procedures bij reizen met vliegtuigen? Laat uw melding kosteloos scannen.

Geschil luchtvaartmaatschappij vanwege Bagage of letselschade? 

Is uw bagage vertraagd, verloren of beschadigd geraakt? Dan kunt u dit doorgeven aan de luchtvaartmaatschappij waarmee u vloog. Bij schade kunt u schadevergoeding aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij. Indien uw bagage vertraagd is, dan kunt u de kosten van zaken zoals kleding, een tandenborstel of andere toiletartikelen vergoed krijgen, mist u de bonnen heeft bewaard. De aanvraag voor de vergoeding doet u na 21 dagen nadat u uw koffers heeft in dit loopt ook via de luchtvaartmaatschappij. Indien u uw bagage verloren bent, en die na 21 dagen na aankomst nog niet in uw bezit is, dan moet de luchtvaartmaatschappij een vergoeding betalen voor de verloren bagage. De vergoeding is maximaal € 1.250. Is uw bagage beschadigd is geraakt, dan kunt u binnen binnen 7 dagen om een schadevergoeding vragen bij de luchtvaartmaatschappij. De vergoeding is maximaal € 1.250. Is er meer schade, dan vergoedt de reisverzekeraar de overige schade. Hulp nodig bij claims, (letsel)schade, geschillen en (klachten)procedures bij reizen met vliegtuigen? Laat uw melding kosteloos scannen.

Aansprakelijkheid letselschade bij vliegen: Indien gedurende een vliegtuigreis, letselschade is ontstaan te wijten aan een ander, dat kan de vliegtuigmaatschappij zijn, het vliegveld of een medepassagier, dan kan de veroorzaker aansprakelijk worden gesteld voor de schade. Laatst genoemde is veelal verzekerd voor een dergelijke aansprakelijkheid en krijgt het slachtoffer meestal te maken met een verzekeraar. Naast het geschil neer te leggen bij de desbetreffende instanties kan men letselschade dat ontstaan is door een vliegreis verhalen via een letselschadespecialist. Wanneer een vliegtuig een gebrek vertoont en de passagier als gevolg daarvan schade lijdt, kan de producent aansprakelijk worden gesteld. In de wet staat namelijk, dat de producent aansprakelijk is voor de geleden schade door het product. Als letselschadeslachtoffer bij een vliegreis krijg je ongewild te maken met complexe regels en procedures. Om je belangen te verdedigen kun je verschillende belangenbehartigers inschakelen, zoals letselschadeadvocaten en -experts. Het is dus raadzaam een deskundige in te schakelen. Letselschade opgelopen gedurende een vliegreis kunt u melden bij een letselschadespecialist.

Lees Verder
meldpunt

Meld.nl kan op dit moment geen meldingen aannemen en verwerken, excuses voor het ongemak.

Meld.nl kan op dit moment geen meldingen aannemen en verwerken, excuses voor het ongemak.

Letselschade melden

Schade – Geschillen –  Klachten – Kort-Geding – Vergunningen – Zorgplicht – Aansprakelijkheid – Wmo-PGB – Mediation – Overlast –  Schadevergoeding

Arbeidsrecht – Bestuursrecht – Belastingrecht – Beslag- en Executierecht – Burenrecht – Consumentenrecht –  Contractenrecht – Familierecht – Huurrecht – IE-Recht – Medisch Recht – Milieurecht- Ondernemingsrecht – Privacyrecht– Sociale Zekerheidsrecht – Strafrecht – Vastgoedrecht – Verkeersrecht –  Verzekeringsrecht – Mediation.

Meldpunt Collectief Schadevergoeding. 

Corona gerelateerde juridische kwesties  

Copyright © 2022-2023

  • Waarom Meld.nl

Privacy & Cookiepolicy
Meld.nl maakt gebruik van analytische Cookies om o.a. bezoekersstatistieken bij te houden. Zo krijgen wij beter inzicht in het functioneren van de website.
Cookie settingsACCEPTEER
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

Meld.nl maakt gebruik van cookies om advertenties te verbeteren. Daarnaast maken we gebruik van analytische Cookies om o.a. bezoekersstatistieken bij te houden. Zo krijgen wij beter inzicht in het functioneren van de website.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Analytische Cookies om o.a. bezoekersstatistieken bij te houden zijn noodzakelijk om beter inzicht te krijgen in het functioneren van de website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN