pakketjesfraude
Pakketjesfraude melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Heeft u een pakketje aangenomen voor de buren of huisgenoot en is een zogenaamde bezorger of onbekende persoon het pakket komen ophalen met de smoes dat het verkeerd is bezorgd, is een platte pakketje door de postbode in de brievenbus gestopt en staat op het pakketje jou adres maar een andere naam en heeft later op de dag iemand bij u aangebeld met het verhaal dat er een verkeerde huisnummer is gebruikt bij het bestellen, dan heeft u zeer waarschijnlijk te maken met pakketjesfraude oftewel bezorgfraude. Geef je het pakketje mee, dan ontvang jij na enige tijd een betalingsherinnering van de afzender en moet u betalen voor het product wat u niet besteld heeft. Om dit te voorkomen: Vertel de afhaler dat je eerst contact opneemt met de afzender van het pakketje, bij fraude zal de afhaler snel vertrekken. Neem contact op met de afzender en retourneer het pakketje. Hulp nodig bij onderzoek, preventie, schade en procedures? Een gespecialiseerde (juridische) dienstverlener kan u bijstaan in uw zaak. Laat uw melding screenen door Meld.nl.
meldpuntMeld.nl is het meldpunt voor al uw meldingen