retourfraude
Retourfraude melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. Wat is kassabon fraude: Gestolen tassen met daarin de kassabon en net gekochte artikelen worden terug gebracht, gebruikte artikelen worden teruggebracht als nieuw en ongebruikt, dader koopt twee artikelen die op elkaar lijken, maar waarvan de prijs verschilt. Het goedkope artikel wordt in de verpakking van het dure exemplaar terug gebracht. Het Platform Detailhandel Nederland geeft winkeliers een aantal adviezen de fraude aan te pakken. Zo horen bonnen niet in een tas bij gekochte artikelen, moet bij artikelen die retour worden genomen standaard worden gelegitimeerd en moet altijd naam en adres worden opgeschreven. De organisatie vermoedt dat het gaat om professionele winkeldieven. Gestolen artikelen worden met nagemaakte kassabonnen teruggebracht. Ook zoeken criminelen in de directe omgeving van de winkel naar weggegooide kassabonnen, waarmee eerder gestolen artikelen geretourneerd worden. Het gebeurt ook dat tassendieven de tas van klanten stelen waarna ze later de producten terugbrengen. Hulp nodig bij preventie, onderzoek, schade en procedures? Een gespecialiseerde (juridische) dienstverlener kan u bijstaan in uw zaak. Laat uw melding screenen door Meld.nl.
meldpuntMeld.nl is het meldpunt voor al uw meldingen